چرا برخی از پروژه های ساخت مدیریت پیمان به مشکل می‌خورند

فروردین 19, 1397

چرا برخی از پروژه های ساخت مدیریت پیمان به مشکل می‌خورند

قبلاً در وب‌سایت پادیرگستر درباره پروژه‌های مدیریت پیمان توضیح دادیم. اینکه این پروژه‌ها چیستند و چرا بسیاری از سازنده‌ها یا مالکان ترجیح می‌دهند از مدیریت پیمان، برای رسیدن به دقیق‌ترین زمانبندی ممکن استفاده می‌کنند. اما برخی از سازنده‌های تجربه ناخوشایندی از مدیریت پیمان دارند. در اینجا به 5 اشتباه شرکت‌های فنی مهندسی که موجب تأخیر در زمانبندی پروژه‌های ساخت مدیریت پیمان می‌شود اشاره می‌کنیم. 5 اشتباه مهم که اگر شرکت‌های ساختمانی بتوانند از آن‌ها پرهیز کنند، به احتمال زیاد مشکلی در زمانبندی مدیریت پیمانکاری خودشان نخواهند داشت.

اجرای کامل و زمانبندی شده یک پروژه به بزرگی پروژه ویلایی مهرشهر برای هر شرکت فنی مهندسی یک افتخار محسوب می‌شود. اما گاهی اوقات اجرای چنین پروژه‌هایی برای برخی از شرکت‌های فنی مهندسی، کاری سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. زمانبندی اجرای پروژه در چنین مواردی آنطور که باید و شاید، درست پیش نمی‌رود و تأخیر در اجرای پروژه و اتلاف وقت سرمایه‌گذار، مالک یا کارفرما، می‌تواند بسیار اعصاب خرد کن و فرسایشی شود. آنچه که باعث می‌شود تا پادیرگستر بتواند از پس پروژه‌های بزرگ برآید، خودداری از این 5 اشتباه است که پرهیز از آن‌ها باعث می‌شود تا از اتمام کار در تاریخ معین شده لذت ببریم.

چرا برخی از پروژه‌های ساخت مدیریت پیمان به مشکل می‌خورند
قبل از بودجه‌بندی، کار طراحی را آغاز نکنید
مدیران شرکت پادیرگستر، هرگز پیش از اینکه یک پروژه را بودجه‌بندی کنند، کار طراحی و برنامه‌ریزی را آغاز نمی‌کنند. طراحی و برنامه‌ریزی برای پروژه‌ای که هنوز بودجه‌بندی نشده است، موجب روبرو شدن با مشکلات مالی و از دست دادن زمان ارزشمند کارفرما می‌شود. حتی گاهی اوقات در چنین حالتی می‌بینیم که مصالح و موارد اولیه‌ برای اجرای پروژه طراحی شده، از تخمین کارفرما بیشتر می‌شود و نیاز است تا منابع مالی بیشتری را برای اجرای پروژه فراهم کند. طبیعتاً، خلاقیت بخش طراحی پادیرگستر نامحدود است و می‌توانند انواع و اقسام نقشه یا نما را برای هر ساختمانی طراحی کنند. اما این طراحی‌ها باید با بودجه‌بندی پروژه مطابقت داشته باشد. اگر این طراحی‌ها با بودجه‌بندی کارفرما هماهنگ نباشد، زمانبندی دقیق پروژه ممکن نخواهد بود.

تردید و تغییر در تصمیم‌گیری نداشته باشید
روند طراحی نقشه یک ساختمان در شرکت پادیرگستر اغلب حدود چند هفته طول می‌کشد. در طی این زمان، گروه طراحی داخلی و نمای شرکت، با بررسی درخواستها‌ و سلیقه کارفرما و همچنین معرفی نمونه‌های موجود در رزومه طراحی شرکت، نهایتاً به یک طرح جامع و نهایی می‌رسند. همین طرح نهایی نیز می‌تواند در طول زمان و پیش از شروع به انجام کار، بارها تغییر کند. اما اشکالی که در این میان وجود دارد تغییرات پی‌درپی و ناگهانی، پس از آغاز به کار است. در واقع چیزی که می‌تواند پس از شروع اجرای پروژه، روند اجرای کار را کند یا متوقف کند، تغییر در تصمیمات و نقشه ساختمان یا نحوه اجرای جزئیات است. این تغییرات می‌تواند چندین هفته یا حتی چند ماه، اتمام پروژه را به تعویق بیندازد. بهتر است این نصیحت را بپذیرید که زمانی که یک پروژه ساختمانی را شروع کردید این‌طور تصور کنید که طرح آن روی سنگ حکاکی شده است و بدون اینکه آن را تغییر دهید تا انتها ادامه دهید. در غیر این صورت باید هر روز منتظر اتفاقات پیش‌بینی نشده باشید.

کار کردن در فضای شلوغ ممنوع
در اغلب اوقات یک کارگاه ساختمانی، فضای چندان خلوت و منظمی نیست. کارگر‌ها مدام در حال جابجا کردن مصالح ساختمانی هستند و هر کجا را که نگاه می‌کنید، تلی از خاک و سنگ و کیسه‌های مصالح را می‌بینید. چنین فضایی موجب سردرگمی و کاهش راندمان کاری می‌شود. مهندسین ما در پادیرگستر، وسواس عجیبی برای مرتب بودن کارگاه دارند. اگرچه انتظار نمی‌رود که یک کارگاه ساختمانی، مانند حیاط یک خانه تمیز باشد، اما دستکم می‌توانید سعی کنید تا از آشفتگی‌های غیر ضروری بپرهیزید. مثلاً می‌توانید فضایی را برای نگهداری ابزارها و جایی را هم برای انبار کردن مصالح در نظر بگیرید. لوازم اضافی هم می‌بایست از فضای خانه خارج شده و مثلاً در گوشه‌ای از حیاط یا پارکینگ در حال ساخت انبار شوند.

همچنین باید برای غذا خوردن پرسنل و کارگرانی که در اجرای پروژه دخیل هستند هم به فکر جای مرتب‌تری باشید. فراموش نکنید وقتی پرسنل در کارگاه شما در شرایط بهتری نسبت به کارگاه‌های دیگر باشند، راندمان کاریشان هم بالاتر می‌رود. اگر نیاز به قطع لوله‌کشی آب یا سیم‌کشی برق هستید، حتماً مطمئن شوید که زمان قطعی وصل مجدد آن‌ها کی است و در این مدت چه راه‌های جایگزینی وجود دارد. بررسی دقیق این موارد، می‌تواند از سردرگمی و پیچیدگی بی‌دلیل کار جلوگیری کند.

برای دریافت مجوز‌های لازم، برنامه‌ریزی کنید

اغلب قراردادهای مدیریت پیمان که به مشکل برمی‌خورند، برنامه‌ریزی درستی برای دریافت مجوز‌های قانونی لازم نداشته‌اند. این قبیل افراد یا شرکت‌ها معمولاً یک کار مدیریت پیمانکار را با این امید شروع می‌کنند که کسی متوجه تغییرات نخواهد شد یا مثلاً فرض می‌کنند که حالا کار را شروع می‌کنیم و اگر مشکلی پیش آمد، آن موقع برای ادامه کار فکری خواهیم کرد. اما در واقعیت، به‌ندرت ممکن است بتوان از زیر تعهدات قانونی فرار کرد و معمولاً توقف کار و اقدام دیر هنگام برای دریافت مجوز‌های قانونی، زمان زیادی از زمانبندی کار را تلف می‌کند. حتی گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید، علاوه بر هزینه‌های قانونی، کلی هم جزیمه‌های سنگین پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید پروژه مدیریت پیمانکاری شما بدون مشکل جلو برود، در همان ابتدای کار، تیمی را مسئول پیگیری موارد فنی این کار کنید تا با کسب مجوز‌های لازم، خیالتان از بابت اجرای دقیق برنامه در زمانبندی درست انجام شود.
البته این پروژه شماست و می‌توانید هر طور که دوست دارید آن را هدایت کنید. این‌ها فقط روش‌هایی برای افزایش سرعت عمل بود که ما در پادیرگستر از آن‌ها استفاده می‌کنیم تا پروژه‌ها به تأخیر نیفتند.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

آموزشی , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *