طراحی زیبای یک ویلای زیبا، کوچک، مدرن

خرداد 19, 1397

طراحی زیبای یک ویلای زیبا، کوچک، مدرن

در مورد طراحی زیبای یک ویلای زیبا باید گفت که گاهی اوقات برخی از مشتریان پادیر گستر، سفارش طراحی‌های خاصی را می‌دهند که لازم است در فضایی کوچک و جمع و جور انجام شود. این طراحی‌ها اغلب مربوط به طراحی آپارتمان هستند و کمتر پیش می‌آید که کسی بخواهد طراحی ویلا یا خانه‌های ویلایی را به صورت جمع و جور و کوچک انجام دهد. به‌هرحال در اغلب موارد زمین‌های باغ و باغچه‌ها فضای کافی برای ساخت دارند و کمتر کسی راضی می‌شود، فضای قابل‌استفاده خانه را با طراحی معماری کوچک و دلگیر بسازد. اما طراحی ساختمان‌های کوچک و نقلی، لزوماً به معنی فدا کردن امکانات و زیبایی در طراحی نیست. یکی از مثال‌های خوب در این رابطه، طراحی یک ویلای بسیار مدرن و زیبا در یک باغ کوچک در شهر واشنگتن است که یک شرکت طراحی مهندسی به نام mw|works architecture + design آن را انجام داده است. در ادامه با این طراحی بیشتر آشنا شوید.

این ویلای کوچک و زیبا در زمینی به مساحت 105 مترمربع طراحی شده است. دلیل طراحی فضای داخلی ویلا در چنین مساحت کوچکی این بوده که کارفرما بتواند از همان فونداسیون خانه قبلی که در این باغ وجود داشته، برای ساخت ویلای جدید هم استفاده کنند. به‌این‌ترتیب، دیگر نیازی به ساخت فونداسیون جدید و صرف هزینه‌های بیشتر نبوده است. این روشی است که برخی از شرکت‌های مهندسی، می‌توانند به این وسیله در هزینه‌های تمام شده ساخت‌وساز ساختمان صرفه‌جویی کنند.

طراحی نمای ویلا از ترکیب پنل‌های سیمان سیاه و چوب است که در واقع چوب‌ها صرفاً به عنوان پوشش نما روی دیواره‌های سیمانی قرار داده شده‌اند. این نما، ظاهری بسیار مدرن و خاص به ویلا می‌دهد و نقشه کاملاً امروزی آن را زیباتر می‌کند.

وقتی به داخل ویلا می‌روید، مستقیماً وارد فضای عمومی یا همان نشیمن ساختمان می‌شوید که پنجره‌های بزرگ آن از سقف تا روی کف زمین کشیده شده‌اند. ضمن اینکه پنجره‌ها نه فقط در یک سمت ساختمان، بلکه در سمت کنار ساختمان که رو به حیاط ویلا هست نیز کشیده شده است تا ساکنینی که در نشیمن هستند بتوانند همزمان هر دو سمت خانه را ببینند. نمای بیرون از داخل این پنجره‌ها بسیار زیباست و تصویری نقاشی شده از آسمان، دریا و جنگل را به نمایش می‌گذارد. پنجره‌های این‌چنینی در باغچه‌ها و باغ‌های کشور خودمان هم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کارفرماها ترجیح می‌دهند با استفاده از پنجره‌های دو جداره بسیار بزرگ، نمای بهتری از فضای بیرونی داشته باشند.

کف زمین و سقف نشیمن هم با پارکت و چوب پوشیده شده تا علیرغم نقشه مدرن ساختمان، ساکنین بتوانند فضای طبیعی و آرام بیرون را احساس کنند. خصوصاً استفاده از یک بخاری قدیمی سیاه‌رنگ چوب‌سوز در وسط اتاق نشیمن، کاملاً حس طبیعی خانه‌های قدیمی را منتقل می‌کند.

سمت آشپزخانه، همه چیز سفید است. در اینجا به منظر بازتاب و استفاده بیشتر از نور بیرون ساختمان، همه کابینت‌ها و سرویس آشپزخانه از رنگ سفید طراحی شده‌اند و آشپزخانه را بسیار نورانی و زیبا کرده‌اند. کوچک بودن فضای ساختمان، به طراح این امکان را داده تا نه تنها از سمت دریا، بلکه از سمت پشت ساختمان که رو به جنگل باز می‌شود هم پنجره‌های بزرگ داشته باشد و نورگیری ساختمان را بسیار بیشتر کند.

سمت راست طبقه همکف، با یک در به پاسیوی کوچکی در کنار خانه باز می‌شود که بخش جلویی آن مسقف است و برای استفاده در روز‌های بارانی طراحی شده. اما کمی جلوتر از آن، یک پاسیو بزرگ طراحی شده است که برای شب‌نشینی و رفع خستگی در زیر نور ماه عالی است.

سرویس‌های بهداشتی و حمام و اتاق‌خواب در طبقه بالا طراحی شده که یک راه‌پله چوبی باریک، دسترسی به آن‌ها را فراهم می‌کند.

در طبقه بالا، یک نورگیر کوچک که روی سقف قرار دارد، نور طبیعی روز را از بالا روی تختخواب‌ها می‌تاباند. البته این علاوه بر نور زیبای پنجره باریک و بلندی است که کنار اتاق طراحی شده. دیوار‌های اتاق هم همانند آشپزخانه، دارای طراحی سفیدرنگ و براقی هستند تا روشنایی روز را از لابه‌لای درختان جنگل به داخل اتاق جذب کنند.

در بالای حمام نیز یک نورگیر طراحی شده تا در طول روز، نور سقفی زیبای خورشید را به فضای داخل حمام بتاباند. این طراحی مهندسی معماری، ظاهر بسیار زیبایی به حمام می‌دهد.

شما می‌توانید برای طراحی ویلا و باغچه خودتان، با ایده‌های بسیار زیبا و مدرن، از شرکت طراحی مهندسی پادیر گستر مشاوره بگیرید. تلفن‌های تماس ما در پایین همین صفحه در دسترس شماست.

منبع: وبلاگ پادیر گستر البرز

مطالب عمومی , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *