انتخاب کفپوش اداری

تیر 24, 1397

انتخاب کفپوش اداری

دفاتر کار و ادارات و شرکت‌ها محلی برای کار روزانه هستند و معمولاً همیشه پر از رفت و آمد و کار می‌باشند. به همین دلیل هم دکوراسیون داخلی این مکان‌ها باید بسیار مؤثر و حرفه‌ای و تأثیرگذار باشد تا بتواند روی مشتریان و مراجعین تأثیر بگذارد. در طراحی داخلی محل کار، یکی از مؤثرترین اجزایی که همیشه به چشم بیننده می‌آید، کفپوش‌ها هستند. کفپوش جز اصلی دکوراسیون یک دفتر است و تأثیر زیادی روی مراجعین و حتی خود کارکنان می‌گذارد و بسته به شکل و شمایلی که دارند، می‌تواند گرم و صمیمی و دعوت کننده یا شیک و رسمی و تشریفاتی باشد. هنگام انتخاب کفپوش برای محل کار، باید ابتدا بدانید که دقیقاً دنبال چه تأثیری هستید و می‌خواهید دفتر کارتان دقیقاً چطور به نظر برسد؟

انتخاب کفپوش اداری

کفپوش گرانیتی
سنگ گرانیت، پایه اصلی تشکیل دهنده کفپوش گرانیت است. ماده‌ای بسیار سنگین و قدرتمند که به محل کار شما، جلوه‌ای پیچیده و وزین می‌دهد. سنگ گرانیت برای تولید کاشی نیز استفاده می‌شود و رنگ‌های گوناگونی از آن در بازار وجود دارد که می‌توانید بسته به رنگ دکوراسیون داخلی محل کار تان از آن‌ها استفاده کنید. گرانیت معمولاً بسیار گران‌قیمت است و هزینه نصب آن نیز بالاتر از انواع دیگر کفپوش‌ها است. به همین دلیل هم معمولاً اتاق‌های جلسه، دفاتر مدیران و افراد رده بالای شرکت‌ها و به طور کلی محیط‌های حرفه‌ای را با کفپوش گرانیتی می‌پوشانند تا کلاس بالاتری داشته باشد. حسن استفاده از کفپوش گرانیتی این است که بسیار بادوام و قوی است و تا سال‌های سال، درخشندگی و زیبایی خود را حفظ می‌کند.

انتخاب کفپوش اداری

کفپوش سرامیکی
قبلا هم در پادیر گستر درباره کفپوش‌های سرامیکی توضیح داده بودیم. این کفپوش‌های هم انواع بسیار گوناگون و متنوعی دارند و یکی از پوشش‌های فوق‌العاده بادوام برای کف ساختمان‌های اداری محسوب می‌شوند. طبیعتاً کاشی‌های سرامیکی، ارزان‌تر از گرانیت تمام می‌شود، زیرا از گل پخته شده و مواد رسوبی تشکیل شده است و ضمناً شکننده‌تر از گرانیت هم می‌باشد. در فرایند تولید سرامیک، یک لایه لعابی روی سرامیک‌ها قرار می‌گیرد و نکته مهمی که دارند این است که می‌توان زیر آن لایه لعابی، طرح‌ها و نقش‌های گوناگونی را ایجاد کرد. به همین دلیل، جدای از بحث قیمت، بسیاری از ساختمان‌ها می‌توانند با این نقوش زیباتر و جذاب‌تر شوند و بنابراین بازار کفپوش سرامیکی ، پرتعدادترین محصولات کفپوش ساختمانی را به خود اختصاص داده است.

کفپوش بتنی
شاید فکر کنید که کفپوش بتنی به دلیل ظاهر مرده و خاکستری که دارد، به عنوان کفپوش اداری چندان مناسب نیست. اما امروزه در بسیاری از شرکت‌های ساختمانی در خارج از ایران، از ترکیب این کفپوش با المان‌های تزئینی، برای پوشاندن و زیباتر کردن کف ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود. طبیعتاً بتن خام، ظاهر زیبایی ندارد، اما معماران، آن را به خوبی صاف و یکدست می‌کنند تا ظاهری درخشان و مشابه سنگ پیدا کند. به همین دلیل هم گاهی اوقات در عکس‌ها، آن را شبیه به سنگ می‌بینیم. البته روش‌هایی هم برای رنگ زدن بتن وجود دارد که با آن می‌توان رنگ را بر اساس دکوراسیون داخلی تغییر داد.

انتخاب کفپوش اداری

موکت
کفپوش موکت فضای داخلی شرکت را گرم و صمیمی می‌کند و حالتی شبیه به خانه به آن می‌دهد. انتخاب این کفپوش اداری ، به دلیل تنوعی که دارد، می‌تواند از نظر رنگ و شکل و ظاهر هم با دکوراسیون و وسایل داخل دفتر هماهنگ شود. موکت‌ها به دلیل نرمی که دارند، زیر پا فرو می‌روند و جدای از حس نرمی و راحتی که دارند، می‌توانند صدای کفش‌ها را نیز خنثی کنند. به همین علت در جاهایی که قرار است عایق صدا باشند، مانند راهرو‌های کلاس‌های درس یا استودیو‌ها عالی هستند. ضمناً به دلیل عایق بودن نسبتاً به حرارت، برای گرم نگه داشتن محیط‌های عمومی هم کاربرد دارند.
موکت‌ها معمولاً در برابر آلودگی و لکه مقاوم نیستند، اما برخی از انواع آن‌ها، قابلیت جذب آلودگی بسیار کمی دارند و می‌توانند در محیط‌های عمومی، سال‌های سال دوام بیاورند.

انتخاب کفپوش اداری

وینیل
با این‌که استفاده از وینیل برای کفپوش اداری دکوراسیون لوکس اصلاً مناسب نیست، بعضی کفپوش‌های باکیفیت وینیل را طوری طراحی کرده‌اند که شبیه کفپوش‌های گران‌قیمت هستند. وینیل که ضخامت و بافت‌های متفاوتی دارد و تنوع رنگ‌هایش تمامی ندارد، می‌تواند ظاهر هر نوع کفپوش را داشته باشد. هم‌چنین وینیل نیاز به نگهداری خاصی ندارد و تمیز کردن آن بسیار ساده است؛ در نتیجه انتخاب خوبی برای مکان‌های پر رفت و آمد محسوب می‌شود.

انتخاب نوع کفپوش اداری ، کاملاً بستگی به دکوراسیون و کاربری یک دفتر دارد. از آنجا که معمولاً نقشه معماری یک ساختمان، شامل جزئیاتی مانند کفپوش نمی‌شود، اغلب ساکنان و مالکین ساختمان‌ها، این کفپوش‌ها را به صورت سلیقه‌ای و براساس تجربه خودشان انتخاب می‌کنند. به این ترتیب، نظر کارشناسان و معماران در این رابطه چندان تأثیرگذار نیست. اما اگر وب‌سایت پادیر را دنبال کنید متوجه می‌شوید که در خارج از ایران، شرکت‌های مهندسی و ساختمانی، معمولاً وظیفه اجرای نقشه را نیز برعهده دارند و جزئیاتی این‌چنینی، با نظر مهندس طراح انجام می‌شود. ما در پادیر گستر، همواره آماده‌ایم تا درباره انتخاب و اجرای انواع مصالح و اجزای مختلف ساختمان به شما مشاوره دهیم. برای ارتباط با ما می‌توانید از تلفن‌های پایین صفحات استفاده کنید. منتظر شما هستیم.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

مطالب عمومی , , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *