استفاده از نمای سیمانی در ساختمان

شهریور 13, 1397

استفاده از نمای سیمانی در ساختمان

شرکت پادیر گستر در نمای ضلع جنوبی یکی از پروژه‌های مدیریت پیمان خودش از نمای سیمانی استفاده کرده است. در این طراحی که نمونه طراحی نمای کلاسیک است، در نمای شمالی ساختمان از سنگ تراورتن استفاده شده است و برخلاف آن در نمای جنوبی، متریال سیمان جایگزین سنگ شده است. در این پروژه به منظور هماهنگی بیشتر بین نمای ساختمان و دیوارهای حیاط، تصمیم گرفتیم که در نمای ساختمان را نیز از سیمان استفاده کنیم. استفاده از متریال سیمان در این نما، علاوه بر کاهش قیمت نما، نمایی بسیار زیبا را پدید آورده است که احساس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. نمای سیمانی به دلیل پیچیدگی که در اجرای آن وجود دارد، عموماً در ساختمان‌های معمولی با دقت بالایی کار نمی‌شود، اما پادیر گستر توانسته در این ساختمان، با همکاری پیمانکاران حرفه‌ای سیمان‌کار، نمای ساختمان را با ظرافتی مثال زدنی پیاده و اجرا کند که در این ویدئو می‌توانید این دقت اجرا را به خوبی مشاهده کنید.

در این ویدئو، مهندس حمید‌رضا عباس پناه مدیر گروه مهندسی پادیر گستر، درباره این نمای سیمانی بی‌نظیر در پروژه مدیریت پیمان مهرشهر توضیح می‌دهند.

پای ستون‌ها در این نما همانند پای ستون‌ها و قرنیز‌ها در سرتاسر ساختمان، از همان جنس سنگی هستند که در نمای شمالی ساختمان استفاده کردیم، اما نمای خود ستون‌ها از جنس سیمان هستند. آنچه که طراحی این ستون‌های سیمانی را خاص می‌کند، چفت‌های 1×1 در لبه ستون و شیارهای 6 سانتی‌متری روی ستون‌ها هستند که با دقتی مثال‌زدنی در سرتاسر نما، با تلورانس 1 تا 2 میلی‌متر اجرا شده‌اند.

نمای سیمانی

تمامی شیار‌های این ستون‌ها با به کارگیری طراز لیزری اجرا شده‌اند و این نظم و دقت را می‌توان در تمامی ستون‌هایی که در کل نما وجود دارند مشاهده کرد. علاوه بر لبه‌های ستون‌ها، سطح ستون‌ها نیز کاملاً صاف و یکدست اجرا شده‌اند و امکان ندارد که در سطح ستون‌ها هیچ‌گونه اعوجاج، قوس یا فرورفتگی دیده شود. بنابراین آنچه که توسط پیمانکاران سیمان‌کار ما به انجام رسیده است، از نظر زیبایی تفاوت چندانی با سنگ نمای شمالی ساختمان ندارد.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

آموزشی , , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *