عجیب‌ترین طراحی داخلی آرایشگاهی در توکیو

بهمن 1, 1396

عجیب‌ترین طراحی داخلی آرایشگاهی در توکیو

عجیب‌ترین طراحی داخلی آرایشگاه در توکیو، توسط گروه معماری  Moriyuki Ochiai Architects اجرا شده است. طراح معماری این گروه سقف محیط داخلی این آرایشگاه را با ورق‌های آلومینیومی بسیار بزرگ و درهم پیچیده که بازتابی از موهای بلند و مواج بانوان است طراحی کرده است. گالری عکس‌های این معماری ساختمان عجیب را در وب‌سایت پادیرگستر ببینید.

طراحان این گروه معماری در طراحی این سالن زیبایی که Crystalscape نام دارد  تلاش کرده‌اند تا یک فضای تابشی پیچیده ایجاد کنند که جنبش و تحرک را به مشتریان القا کند. به این ترتیب فضایی ایده‌آل برای آرایش به همراه کاربری‌های استاندارد ایجاد شود. ویژگی اصلی این Crystalscape طراحی سقف آن است که سعی داشته تا چهره‌ای جدید از یک آرایشگاه زنانه را به نمایش بگذارد.  ورق‌های موج‌دار متالیکی و نقره‌ای رنگ که به سقف اکسپوز متصل شده، بر اساس الگوی ماتریسی برش خورده که اشاره به موهای بلند و موجدار داشته است طراحی شده است. دلیل ساخت سقف توسط متریال ورق‌های موجدار، انعکاس غیرمستقیم نور پنجره‌های بزرگ این آرایشگاه در سالن بوده است. این اقدام ساده برای زیباسازی فضا صورت گرفته تا مشتریان آن بتوانند ارتباط متفاوتی نسبت به این فضا برقرار کنند.

اصولاً در طراحی معماری ساختمان، ترکیب ورق‌های موجدار و احجام سه‌بعدی مکعب، گستردگی و عمق فضا را بیشتر می‌کند تا از تکراری و ساده بودن فضا بکاهد. موریوکی اوچیا، طراحی اصلی پروژه عنوان می‌کند: “ما می‌خواستیم یک فضایی را ایجاد کنیم که احساس مکان‌های پر زرق و برق آینده دور را به مشتریان منتقل کند. برای این منظور از رنگ‌های ساده و خالص در طراحی استفاده کردیم تا هیچگونه تصویری از دنیای فانتزی و رنگارنگی امروزی دیده نشود و متریال سقف و اکسپوز بودن دیوارها هم تأکیدی بر صنعتی شدن فضای آینده است.

شرکت‌های ساختمانی ژاپنی، توانایی فوق‌العاده‌ای در طراحی معماری‌ داخلی دارند و محدودیت فضاهای شهری در شهر‌هایی مانند توکیو، موجب می‌شود تا خلاقیت خود را در طراحی فضاهای اداری افزایش دهند. در زیر می‌توانید طراحی دوبعدی این ساختمان را نیز مشاهده کنید:

طراحی داخلی

طراحی داخلی , , , , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *