باید‌ها و نباید‌های خرید آپارتمان یا خانه

بهمن 10, 1396

باید‌ها و نباید‌های خرید آپارتمان یا خانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های وب‌سایت پادیرگستر ، بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که در آن، خانه‌ها و آپارتمان‌هایی را که خود ما برای مالکان مختلف ساخته‌ایم و دارای سند پایان کار هستند، به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنیم. در این بخش در مشخصات هر ساختمان، تصاویری از نمای بیرونی و نمای داخلی ساختمان به نمایش گذاشته شده و می‌توانید مشخصات این ساختمان‌ها را از لحاظ فنی مانند تعداد اتاق‌ها و ابعاد پذیرایی تا نوع گرمایش ساختمان مشاهده کنید. این همه جزئیات مختلف برای یک ساختمان، خیال شما را بابت خرید آپارتمان یا واحد معرفی شده راحت می‌کند و می‌توانید با اطمینان برای بازدید از خانه با مسئول هماهنگی خرید و فروش آپارتمان‌ها در وب‌سایت پادیرگستر تماس بگیرید و قرار بگذارید.
اما خرید آنلاین آپارتمان همیشه هم به همین سادگی نیست. فرض می‌کنیم که برای نخستین بار یک خانه را دیده‌اید و به قول معروف، به دلتان نشسته است. در اینجا احساس می‌کنید که این خانه با حداقل نیاز‌ها و انتظارات شما هماهنگی دارد. بسیاری از اوقات خانه‌ای که انتخاب کرده‌اید با مشخصات کامل معرفی نمی‌شود و فروشندگان درباره جزئیات آن، اطلاعات ناقصی را ارائه می‌کنند. تنها دانستن مکان یک خانه یا ابعاد و تعداد اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی برای انتخاب یک خانه کافی نیست. در اینجا به شما می‌گوییم که جدای از اطلاعات مشاور املاکی که آن خانه را به شما معرفی کرده است، در نخستین باری که برای دیدن یک خانه می‌روید دقیقا باید به چه چیز‌هایی دقت کنید. فرض کنید یک مهندس ساختمان همراه شماست و می‌خواهید با او درباره انتخاب خانه جدیدتان مشورت کنید. مهم‌ترین نکته این است که آیا خانه جدید آماده سکونت است یا هنوز کار دارید!

مشارکت در ساخت و خرید آپارتمان

با صاحب‌خانه ملاقات و گفتگو کنید
معمولا مشاوران املاک اطلاعات زیادی درباره تمامی جوانب خانه ندارند. تعداد زیاد املاکی که در طول روز به آنها سرکشی می‌کنند باعث می‌شود تا تنها مشکلات عمومی ساختمان‌ها را به خاطر نگه دارند. بنابراین نخستین کسی که می‌تواند به شما کمک کند همان کسی است که هم اکنون در آن خانه ساکن است. از او سوال کنید که آیا جایی در خانه تعمیر شده و یا نیاز به تعمیر دارد؟ اگر جایی تعمیر شده تا چه مدت پمانت کارکرد صحیح دارد؟ مثلا ناودان‌ها، شیر‌ها و لوله‌ها، سرامیک‌های کف ساختمان، قیرگونی و ایزوگام پشت‌بام و غیره جطو مواردی هستند که ممکن است به تازگی تعمیر شده باشند و کسی که در آنجا ساکن است با صداقت به شما درباره آنها توضیح دهد.

به نم روی سقف دقت کنید
هر نوع فرورفتگی، ریختگی یا نم روی سقف نزدیک به سرویس‌های بهداشتی، حمام یا آشپزخانه را با دقت بررسی کنید. معمولا در آپارتمان‌ها، تمامی واحد‌های زیر یکدیگر دارای یک نقشه هستند و طبیعتا سرویس‌های بهداشتی طبقات بالایی، در همان جایی نم می‌دهند که سرویس‌های واحد شما نیز قرار دارند. اما اگر واحد شما بالاترین واحد است و بالای آن پشت‌بام قرار دارد، می‌بایست تمامی کناره‌های دیوار‌ها روی تمامی سقف‌ها را با دقت ببینید. زیرا ممکن است نم پشت‌بام از هر جایی نشت کرده باشد.

ترک روی دیوار‌ها
ترک روی دیوار نشانه بسیار بدی است. بسیاری از ساختمان‌هایی که روی دیوار‌‌های آنها ترک ایجاد شده است، احتمالا در برابر زلزله مقاوم‌سازی نشده‌اند یا اصولا مقاومت ناچیزی دارند. در صورتی که چنین موردی وجود دارد یا از آن خانه چشم‌پوشی کنید یا حداقل با یک مهندس ناظر حرفه‌ای مشورت کنید. برای مشورت با مهندسین شرکت پادیرگستر با شماره 02634472525 تماس بگیرید.

به دیوار‌های رنگ شده اطمینان نکنید
اینکه یک دیوار رنگ زیبایی ندارد یا رنگ آن قدیمی شده چندان مهم نیست. شما می‌توانید پیش از نقل مکان، تمام خانه را به دلخواه رنگ یا کاغذ دیواری کنید. اما اگر جایی تازه رنگ شده است احتمالا باید آن را با دقت بیشتری وارسی کنید. وجود رنگ نو به این معنی است که انگار پیش از اینکه خانه را برای فروش بگذارند، چیزی را پوشانده‌اند. خصوصا اگر رنگ یک قسمت از خانه با رنگ دیگر قسمت‌ها متفاوت است که نشان می‌دهد تنها بخش کوچکی نیاز به رنگ کاری داشته است.

آیا در انباری یا پارکینگ نم می‌بینید؟
ممکن است اصلا واحد شما مستقیما به پارکینگ نم ندهد. معمولا نم داخل پارکینگ، به واحد‌های طبقه اول مربوط می‌شوند و قاعدتا موجب نگرانی شما نیستند. اما اگر در جاهای مختلف، نم‌زدگی می‌بینید به این معنی است که در این پروژه ساختمانی، احتمالا از لوله‌کشی نامرغوب استفاده شده یا عمر لوله‌کشی آن به پایان رسیده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که واحد شما نیز به زودی دچار ترکیدگی لوله شود که دردسر زیادی به همراه دارد.

پنجره‌ها را بررسی کنید
منظور ما نور ساختمان نیست. اینکه نورگیر خانه چقدر است قطعا اهمیت زیادی دارد. اما اینکه پنجره‌ها قدیمی و شیشه‌ها با درز‌های زیاد باشد، احتمالا به زودی نیاز خواهد بود که آنها را تغییر دهید. اگرچه این روز‌ها تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره، کار راحتی است و در اغلب اوقات بدون تخریب انجام می‌شود، اما بهرحال نیازمند صرف زمان و هزینه خواهد بود.

سقف خانه را فراموش نکنید
دیدن پشت‌بام تنها هم اهمیت زیادی دارد. باید مطمئن شوید که عایق‌بندی یا همان ایزوگام پشت‌بام در هیچ کجا از بین نرفته باشد. اگر پشت‌بام ساختمان قیرگونی است حتما پیگیر نم‌زدگی سقف طبقه زیرین آن بشوید. زیرا این نوع عایق‌بندی قدیمی است و نشان می‌دهد که سال هاست که پشت‌بام عایق‌بندی جدیدی نشده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که این عایق‌بندی قدیمی دچاز ترک خوردگی و نم‌زدگی شده باشد.

قطعات الکتریکی روی دیوار‌ها
این قطعات بسیار مهم هستند. زیرا بیش از هر قسمتی از خانه با آنها سر و کار دارید. کلید‌های برق، پریز‌ها، کلید کولر، اف‌اف و درباز کن (خصوصا اگر تصویری هستند)، کلید‌های مینیاتوری و محل قرارگیری آنها، هود آشپزخانه و هواکش‌های سرویس‌های بهداشتی، همه و همه می‌توانند بعدا خطرساز شوند. هرگونه نشانه‌ای از ذوب شدگی یا سوختگی پریز‌های برق را جدی بگیرید و حتما سیم‌کشی آن بخش را به دقت بررسی کنید.

در صورت امکان با یک مهندس ساختمان مشورت کنید
مهندسین ساختمان، به ندرت وقت آزاد پیدا می‌کنند که همراه شما برای بازدید و خرید یک آپارتمان به ساختمان‌های مختلف بیاید. اما اگر یک مهندس ساختمانی را در نزدیکی خود می‌شناسید، حتما و حتما از او بخواهید تا همراهی‌تان کند. با بودن یک مهندس ساختمان و نظرات او، جنبه‌هایی از ساختمان برایتان تشریح خواهد شد که ممکن است هرگز به آنها فکر نکنید. فراموش نکنید قیمت یک ساختمان، تنها به کوچه و محله آن ساختمان نیست و همین اشکالات کوچک می‌تواند هزینه‌ها و دردسرهای آینده شما را افزایش دهد./ مقاوم سازی ساختمان
فراموش نکنید در وب‌سایت پادیرگستر، مهندسان زیادی از تجربه‌های خودشان برای شما می‌گویند و می‌توانید ترفند‌های و نکات زیادی را درباره ساخت و خرید ساختمان یاد بگیرید. در ادامه نظرات خود را با ما در میان بگذارید و با ما همراه باشید.

آموزشی , , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *