در آتش‌سوزی ساختمان ۴ طبقه در دیباجی، ۲ نفر مصدوم شدند

بهمن 7, 1396

در آتش‌سوزی ساختمان ۴ طبقه در دیباجی، ۲ نفر مصدوم شدند

ایسنا گزارش داد: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان چهار طبقه و مصدومیت دو نفر از ساکنان خبر داد. سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این رابطه گفت: ساعت ۶:۲۰ جمعه صبح در پی تماس همشهریان با سازمان آتش‌نشانی (۱۲۵) یک حادثه آتش‌سوزی در خیابان دیباجی جنوبی اعلام شد و بلافاصله ۳ ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی، تشک نجات و نردبان هیدرولیکی آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
ملکی در مورد جزئیات این آتش‌سوزی توضیح داد که این حادثه در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه که در هر طبقه آن یک واحد حدوداً ۱۵۰متری قرار داشت رخ داده است. اتاق‌خواب این واحد دچار حریق شده بود و کاملاً شعله‌ور بود و آتش در حال سرایت به سایر بخش‌های دیگر خانه بود و علاوه بر این دود زیادی هم در حال نشت به طبقات پایینی ساختمان بود.
او گفت: در این واحد یک پدر و پسر حضور داشتند که سعی داشتند خودشان آتش را خاموش کنند اما متأسفانه دچار سوختگی شدند. بنابراین آتش‌نشانان این دو فرد را خارج کردند و تحویل خودروهای اورژانس دادند. گروهی از آتش‌نشان‌ها هم به واحدهای دیگر این ساختمان رفتند و حدود ۱۰ نفر که در این واحدها حضور داشتند را به سلامت خارج کردند.
ملکی ادامه داد: گروهی دیگر نیز عملیات خاموش کردن آتش را انجام دادند و از گسترش آتش جلوگیری شد. در ادامه دودی که در ساختمان جمع شده بود تخلیه شد و پس از اینکه ایمن‌سازی‌های لازم انجام شد عملیات در ساعت ۷:۳۵ به پایان رسید و محل، تحویل عوامل انتظامی داده شد. خوشبختانه میزان آتش‌سوزی در حدی بود که ساختمان نیازی به تخریب ساختمان ندارد. اما…
نکته مهمی که درباره آپارتمان‌ها و ساختمان‌های جدید وجود دارد این است که می‌بایست به تجهیزات آتش‌نشانی در ساختمان مجهز شوند. خاموش کردن آتش بدون این تجهیزات بسیار مشکل است و چه بسا اگر این تجهیزات در دسترس باشد بتوان از بروز حوادث این‌چنینی جلوگیری کرد. همین چند روز پیش سالگرد حادثه آتش‌سوزی پلاسکو بود و تصمیمی که بنیاد مستضعفان برای تخریب کامل و ساخت یک ساختمان جدید پلاسکو به جای قبلی گرفته است. امیدواریم این حادثه آسیب زیادی به ساختمان‌ دیباجی وارد نکرده باشد.

 

اخبار داخلی , , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *