ساختمان جدید پلاسکو در سیزده طبقه ساخته می‌شود

بهمن 1, 1396

ساختمان جدید پلاسکو در سیزده طبقه ساخته می‌شود

به گزارش وب‌سایت پادیرگستر در حالی که قرار بود طبق گفته معاون شهرداری تهران امروز کلنگ ساختمان جدید پلاسکو به زمین زده شود، اما رئیس بنیاد مستضعفان از عدم صدور مجوز شهرداری برای این ساختمان خبر داد و گفت: کلنگ ساختمان جدید ۱۳ طبقه پلاسکو در تاریخ دهه فجر زده می‌شود.  محمد سعیدی‌کیا در روز سالگرد آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در یک نشست خبری با تسلیت شهادت 22 نفر از آتش‌نشانان و شهروندان که در حادثه پلاسکو کشته شدند، اظهار کرد: در یک سال اخیر هم مسائل موجود و هم شرایط ساخت مجدد پلاسکو را بررسی کرده‌ایم. ابتدا چند ساختمان برای کسبه پلاسکو معرفی شد که موردقبول آنان قرار نگرفت و سرانجام بازارچه نور را پذیرفتند و بنیاد مستضعفان نیز برای کمک به آنان 7 ماه اجاره کسبه را پرداخت کرد.

ساختمان جدید پلاسکو

وی با بیان این‌که سال 41 شمسی ساختمان پلاسکو به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: مالک این ساختمان قبل از انقلاب تمام سرقفلی واحدها را واگذار کرده بود. پس از انقلاب نیز که ساختمان مصادره شد، فقط مقدار ناچیزی اجاره دریافت می‌‌شده است . سعیدی‌کیا با اشاره به نگرانی کسبه در خصوص ساخته شدن ساختمان پلاسکوی جدید، افزود: عده‌ای به‌شدت معتقدند ساختمان ساخته نشود و المان یادبود برای یادبود آتش‌نشانان ساخته شود. اما رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ایجاد اتاق فکر به ریاست خواجه دلویی معاون توسعه بنیاد، اظهار کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب کرد که طراحی ساختمان جدید پلاسکو به مسابقه گذاشته شود.

سعیدی‌کیا با یادآوری این‌که سایتی برای دریافت ایده‌ مردم برای ساختمان پلاسکو راه‌اندازی شده است، گفت: گروه داوران 365 طرح را انتخاب کردند و از بین از طرح‌ها نیز 10 طرح انتخاب و به آن‌ها جوایزی اعطا شد.

ساختمان جدید پلاسکو

ساختمان جدید پلاسکو

وی با اشاره به این‌که پس از توافق برای سطح و سطوح ساختمان جدید شهرداری یک مسابقه نهایی برای طراحی پلاسکو جدید برگزار می‌شود، اظهار کرد: ساختمان پلاسکو بلافاصله پلمب شد و کسی اجازه فعالیت نداشت. در جلسات زیادی با هماهنگی قوه قضاییه و شورای سرقفلی داران پلاسکو، مسائل پیش‌آمده موردبررسی قرار گرفته است. وی همچنین با اشاره به بحث و بررسی با حضور دو دادستان تهران ‌گفت: خوشبختانه به جمع‌بندی در سطح و سطوح ساختمان جدید پلاسکو رسیدیم و صورت جلسه‌ای بین بنیاد مستضعفان، قوه قضائیه و شهرداری امضا شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با یادآوری این‌که کسبه ساختمان 5 طبقه مرتب فشار می‌آورند که کار خود را از سر بگیرند و بنیاد مستضعفان همواره اعلام کرده مسئولیت این کار را به عهده نمی‌گیرد، افزود: این ساختمان سال 41 بر اساس آیین‌نامه‌های همان دوره ساخته شده و صدمه دیده است. شاید ظاهرش به‌گونه‌ای باشد که برخی بگویند می‌توان در آن فعالیت کرد اما این‌گونه نیست، این ساختمان حتی پارکینگ هم ندارد.

ساختمان جدید پلاسکو

ساختمان جدید پلاسکو

سعیدی‌کیا با اشاره به ساخت 1000 پارکینگ برای ساختمان جدید پلاسکو، تأکید کرد: همه ارگان‌های درگیر در این ماجرا به یک جمع‌بندی نهایی رسیده‌اند که منطقه واقع شده ساختمان پلاسکو می‌بایست ساماندهی شود. در این راستا به این جمع‌بندی رسیدیم که ساختمان 5 طبقه بر اساس توافق شهرداری و قوه قضاییه تخریب شود.

دراین‌باره باید‌ها و نباید‌های تخریب را در وب‌سایت پادیرگستر مطالعه کنید.

وی با بیان این‌که منتظر صدور مجوزهای این کار هستیم در پاسخ به پرسش با خبرنگاران مبنی بر این ‌که ساختمان جدید پلاسکو چه زمانی کلنگ‌زنی می‌شود،  اظهار کرد:‌ امیدواریم مطابق توافق صورت گرفته با شهرداری و قوه قضائیه مجوز ساخت پلاسکو جدید برای 8 طبقه روی زمین و 5 طبقه زیرزمین صادر شود. سعیدی‌کیا دراین‌باره تأکید کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده با قوه قضاییه به زودی مجوزهای مربوطه صادر شود و امیدواریم هم‌زمان با دهه فجر عملیات اجرایی ساختمان جدید پلاسکو را آغاز کنیم.

وی همچنین یادآور شد بر اساس توافق شهرداری، بنیاد مستضعفان و تائید آن توسط دستگاه قضایی، ساختمان جدید پلاسکو در 13 طبقه که شامل 5 طبقه زیر و 8 طبقه روی زمین می‌شود، در عرصه 9400 مترمربع، از نیمه اول بهمن با اخذ مجوز شهرداری کلنگ‌زنی می‌شود. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین در خصوص نحوه واگذاری واحدهای ساختمان جدید پلاسکو به صاحبان سرقفلی، اظهار کرد: بنای بنیاد مستضعفان بر این است آنچه ارزش روز سرقفلی واحدها قبل از تخریب بوده است حفظ شود. سعیدی‌کیا ادامه داد: مثلاً سه سال بعد از حادثه که ساختمان جدید ساخته می‌شود، به ارزش زمان تخریب ساختمان، ‌ارزشی افزوده می‌شود. بر این اساس صاحبان سرقفلی‌ها مابه‌التفاوت ارزش روز واحدها را می‌پردازند که امری منطقی است.

اخبار داخلی , , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *