صدور بیمه و شناسنامه فنی ساختمان، مهم‌ترین اولویت پیشگیری از حوادث

بهمن 1, 1396

صدور بیمه و شناسنامه فنی ساختمان، مهم‌ترین اولویت پیشگیری از حوادث

به گزارش وب‌سایت پادیرگستر به نقل از روابط‌ عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، در رابطه با صدور بیمه آقای سید محمدعلی افشانی در “همایش ملی نگهداری از ساختمان‌ها و حفاظت در برابر حریق” با نگاهی به حادثه پلاسکو، با مهم خواندن جایگاه مهندسان در جامعه گفت: اگر امروز آسایش و رفاهی در جامعه وجود دارد، حاصل کار مهندسانی است که پیشتر منافع مردم را بر منافع خویش ترجیح داده‌اند. از همین رو جامعه مهندسی کشور به عنوان اثرگذارترین بخش در عمران و آبادی و رفاه مردم، باید بدانند که یک وظیفه تاریخی انسانی و ملی دارند و می‌بایست براساس آن حرکت کنند تا اعتماد عمومی جامعه هر روز نسبت به این مجموعه خدمتگزار در صنعت ساختمان بیشتر بشود.

صدور بیمه

ساختمان جدید پلاسکو

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین اضافه کرد: حادثه پلاسکو و حوادث مشابه آن درس‌های زیادی به ما می‌آموزند تا برای پاسخگویی به ضعف‌ها و کاستی‌هایی که در این صنعت می‌بینیم از جامعه مهندسی کمک بگیریم، با این امید که خسارت امروزی برای نسل‌های آینده به حداقل رسیده یا حذف شود. وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما امروز بیش از هر زمان به آن نیاز داریم حاکمیت قانون است که مشخص کرده است هر فردی در چه حوزه‌ای مسئولیت و اختیار دارد.
افشانی با تأکید بر اجرای درست و رعایت قانون به‌ویژه در حوزه نظام مهندسی اظهار داشت : قانون زمانی می‌تواند حاکم باشد که رعایت اخلاق حرفه‌ای مهندسان ساختمان یک ضرورت تلقی شود.
محمدعلی افشانی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در خصوص مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در خصوص نگهداری ساختمان‌ها اظهار داشت: زمانی می‌توان از نظارت کافی در خصوص نگهداری ساختمان‌ها سخن گفت که برای تمامی ساختمان‌هایی که وجود دارد به ترتیب اولویت و اهمیت آن‌ها طبقه‌بندی و شناسنامه فنی ساختمان صادر کنیم تا امکان کنترل دوره‌ای فراهم شود.
وی همچنین با تذکر این که باید در زمینه ساختمان‌سازی برای وقوع حادثه و بحران آمادگی‌های لازم را داشته باشیم ، ضرورت بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها قبل از وقوع حادثه را خواستار شد، اظهار داشت: می‌توان با یک مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، تمام کارهایی را که همواره پس از وقوع حادثه در راستای کاهش پیامدهای فاجعه انجام می‌شود ، با هزینه‌ای اندک با مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان،  قبل از بروز حادثه هم انجام داد تا خسارات به حداقل برسد.

در وب‌سایت پادیرگستر بخوانید که چطور ساختمان پلاسکوی جدید در سیزده طبقه ساخته می‌شود

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف ما این است که امروزه ساختمان‌سازی و سازه‌های بلند در شهرها در حال افزایش است، اما واحدهای امداد و نجات آموزش‌ها و تجهیزات لازم متناسب با این وضعیت جدید را بروز رسانی نکرده‌اند، همان‌طور که حادثه پلاسکو به ما این را آموخت که ما تجهیزاتمان پاسخگوی ساختمان‌های بلند تهران نیست و از آن تاریخ تا الان هم هیچ اقدام مؤثری در جهت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و بناهای مهم پایتخت انجام‌نشده است.
افشانی افزود: باید بیمه کردن ساختمان‌ها یک اجبار و ضرورت قانونی تلقی شود تا در زمان وقوع حادثه،‌ امکان جبران و حمایت از آسیب دیدگان و خسارت دیدگان بدون استفاده از منابع محدود دولتی فراهم شود.
وی همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از اقدام‌های اساسی و ضروری اجرای سیستم‌های هوشمند‌سازی ساختمان‌ها است که به طور حتم موجب کاهش نگرانی و اضطراب در زمان وقوع حادثه و کاهش خسارات جانی و مالی می‌شود.
معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان گفت: باید به‌سوی تضمین کیفیت به همراه نظارت در سازمان نظام مهندسی کشور گام برداریم.

اخبار داخلی, همایش‌ها , , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *