نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

خرداد 23, 1397

نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

وقتی درباره نمای چوبی ساختمان صحبت می‌کنیم، اغلب به یاد نماهای چوبی می‌افتیم که امروزه روی نمای آپارتمان‌ها و خانه‌های مدرن استفاده می‌شوند. اما از سال‌ها پیش، در شهر‌های شمالی ایران، نماهای چوبی هم به عنوان نمای خارجی و هم به عنوان پوشش داخل خانه، بسیار مورد توجه بوده است. برخلاف پارکت‌ کف‌پوش که در ویلاهای ساحلی، چندان مورد استفاده نیست، استفاده از نمای چوبی به عنوان دیوار و سقف خانه در طراحی ویلاهای شما کشورمان، به سال‌ها پیش باز می‌گردد. فراوانی پوشش گیاهی، توجه توریست‌ها به نمای طبیعی و عایق‌بندی خوبی که چوب دارد، باعث شده تا بسیاری از سازندگان ویلا در این مناطق از پوشش‌های طبیعی چوبی برای طراحی معماری ویلا و باغچه خودشان استفاده کنند. در این مطلب نمونه‌ای از یک خانه زیبا که تماماً با الوارهای چوبی ساخته شده نگاهی می‌کنیم تا تأثیر استفاده از آن را در طراحی ویلا زیبایی در استرالیا ببینیم.

نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

این ساختمان جدید، که توسط یک شرکت مهندسی ساختمانی به نام Solomon Troup در استرالیا اجرا شده است، در واقع نوعی “افزودنی” به ساختمان قبلی محسوب می‌شود. ساختمان قبلی که در کنار این ساختمان قرار دارد، سال‌ها پیش طراحی و ساخته شده است و ساکنان آن ترجیح داده‌اند به جای تخریب یا بازسازی و نوسازی آن، یک سازه جدید را در زمین بزرگی که دورتادور خانه قرار دارد، اضافه کنند. ساختمان جدید که تماماً چوبی است، دارای نقشه‌ای است که اصطلاحاً Lean-to نام دارد.

نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

Lean-to به اتاق‌های بسیار بزرگی گفته می‌شود که در قدیم به عنوان یک افزودنی، در کنار خانه ساخته می‌شد و معمولاً به عنوان انبار مورد استفاده قرار می‌گرفت. ظاهر و نقشه ساختمان جدید، در واقع برگرفته از همان سازه‌های قدیمی است.

نمای چوبی ساختمان، به عنوان نمای داخلی و خارج

نمای چوبی ساختمان دارای رنگی روشن است، در حالیکه سقف هم که از الوارهای چوبی تشکیل شده، دارای رنگی تیره است و کنتراست زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

این ساختمان دارای دو در ورودی جداگانه است که نقشه بسیار زیبا و عجیبی دارند. یکی از آن‌ها مستقیماً با داخل خانه باز می‌شود و دیگری، در جلوی یک رختکن کوچک قرار دارد که برای تعویض لباس و در آوردن لباس کار در خارج از محیط خانه مناسب است.

تمام فضای داخل نیز از چوب پوشیده شده و زیبایی طراحی داخلی خانه را دوچندان کرده است.

فضای داخل خانه، یک فضای بسیار بزرگ است که شامل یک نهارخوری بزرگ و یک آشپزخانه هم می‌شود.

این فضا، مستقیماً به ساختمان قبلی وصل شده و به صورت طراحی اتاق‌های “تو در تو” فضای داخلی خانه را بزرگ‌تر کرده است.

اگرچه نمای چوبی ساختمان به طور کامل متفاوت از نمای ساختمان اصلی است، اما هماهنگی زیادی با آن دارد و ظاهری بسیار زیبا و آرامش‌بخش را فراهم کرده است.

این ساختمان جدید، دارای دو پنجره قدی بسیار بزرگ است که در زمستان‌ها، به عنوان یک قاب عکس زیبا از نمای بیرون استفاده می‌شود و در تابستان‌ها، با باز کردن آن‌ها، فضای جلوی پنجره هم به داخل خانه افزوده می‌شود.

دک بزرگ جلوی خانه، به یک پاسیو متصل می‌شود و می‌توان با قرار دادن چند صندلی، از یک عصر دلنشین در فضای زیبای بیرون خانه بهره برد.

برای اینکه ببینید این فضای جدید، چطور به نقشه ساختمان قبلی افزوده شده است، می‌توانید نمای نقشه را ببینید.

همانطور که دیدید، نوسازی ساختمان، همیشه به معنای تخریب ساختمان قدیمی نیست. گاهی اوقات ایده‌های جدید می‌توانند با حفظ بافت قدیمی خانه، امکانات جدیدی به آن اضافه کنند که شکل ساختمان و سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

اخبار خارجی , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

2 Comments
  1. مشتری برای چند مطلب در اینتر نت جستجو میکند اول لیست تولیدات ابعاد رنگ و جنس و دوم قیمت هر یک مابقی اضافی وغیر قابل خواندن میباشند اکثر سایتها اموزش مزایا و معایت این اجناس را میدهند به جرعت ١ درصد هم خوانده نمیشود. این سایت با صفحات میشود با ٢ یا ٣ صفحه خلاصه و مفید ارایه شود بسیار مفید و مشتری جذب کن خواهد بود.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *