نمای چوبی ساختمان نوسازی شده، در کنار قدیمی

خرداد 22, 1397

نمای چوبی ساختمان نوسازی شده، در کنار قدیمی

خانه‌تان کوچک است؟ نمی‌خواهید آن را بازسازی کنید؟
اگر فضای خانه‌تان کوچک است و به دلایلی نمی‌خواهید آن را بازسازی و نوسازی کنید، شاید هنوز هم راهی برای مدرن و بزرگ کردن آن باشد. به تازگی یک شرکت طراحی مهندسی به نام Architecture Building Culture، کار نوسازی یک ساختمان تاریخی را در Beacon Hill به پایان رسانده است که در واقع راه‌حلی جالب برای بازسازی و نوسازی یک ساختمان است که نمی‌توان خود آن خانه را تغییر داد. معمار طراح این ساختمان، بدون اینکه نقشه ساختمان قبلی را دست بزند یا تغییری در آن ایجاد کند، در واقع یک ساختمان جدید با نمای چوبی ساختمان را به ساختمان قبلی پیوند زده است. ساختمان قدیمی‌، از سال 1905 تاکنون پابرجا بوده و به عنوان یک یادگاری تاریخی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن شناخته می‌شود.

نمای چوبی ساختمان نوسازی شده، در کنار قدیمی

مهم‌ترین چیزی که در نمای ساختمان جدید به چشم می‌خورد، نمای چوبی ساختمان است که از الوار‌های باریک و یکدست چوبی تشکیل شده است. سرتاسر نمای ساختمان را این چوب‌ها پوشانده‌اند و در برخی جاها، مانند پنجره‌ها یا محافظ تراس و پشت‌بام، به صورت یک در میان کار شده‌اند و جنبه حفاظتی پیدا کرده‌اند.

هرچقدر پنجره‌های ساختمان قدیمی، سنتی و کوچک است، پنجره این ساختمان جدید، بزرگ و دل‌باز ساخته شده. این پنجره که تقریباً 12 متر عرض دارد، به صورت کشویی حرکت می‌کند و هم به صورت پنجره دوجداره برای عایق حرارتی و هم به عنوان در ورودی ساختمان، استفاده می‌شود.

نقشه داخلی این ساختمان شامل یک فضای یک تکه و بزرگ است که سرتاسر آن از نورگیر پنجره بزرگ گفته شده استفاده می‌کند. در انتهای این فضا، یک آشپزخانه را می‌بینیم که به صورت اوپن طراحی شده و یک هود بزرگ رومیزی هم از جلوی آن به بالا می‌رود.

همچنین یک نشیمن با میز نهارخوری را داریم و در یک سمت هم دیواره‌ای بزرگ از کابینت‌ها هستند که با چوب ساخته شده‌اند و علاوه بر آرامش و زیبایی در محیط خانه، دارای طراحی هماهنگ با نمای چوبی ساختمان هستند.

نکته جالب درباره این طراحی ، یک اتاق بزرگ دیگر شبیه به همین، در سوی دیگر ساختمان است که آن هم دارای پنجره‌های بزرگ و نورگیر بسیار عالی، همراه با یک آشپزخانه و یک اتاق و یک نشیمن جداگانه است که به ساکنین امکان می‌دهد تا به صورت جداگانه، با مهمانان مختلف، در دو طرف این ساختمان جدید اقامت داشته باشند.

همانطور که دیدید، نوسازی ساختمان، همیشه به معنای تخریب ساختمان قدیمی نیست. گاهی اوقات ایده‌های جدید می‌توانند با حفظ بافت قدیمی خانه، امکانات جدیدی به آن اضافه کنند که شکل ساختمان و سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. با ما تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ پادیر گستر

اخبار خارجی , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *