ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

خرداد 28, 1397

ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

وقتی به خانه‌های بیابانی فکر می‌کنیم، معمولاً مشکل است که یک طراحی ویلای مدرن را در نظر بیاوریم. اما شرکت مهندسی معماری Kendle Design Collaborative  در آریزونای آمریکا، خانه‌ای را طراحی و اجرا کرده است که در نگاه اول شبیه به نمونه کوچکی از اوپرا هال در استرالیا به نظر می‌رسد. استفاده این شرکت از المان‌های طراحی ویلا براساس محیط اطراف آن و به کارگیری فضای اطراف محل ساختمان به عنوان فضاهای طبیعی در داخل نقشه ساختمان، این ویلای جذاب  مدرن را منحصربه‌فرد کرده است. با هم نگاهی به داخل این ویلا می‌اندازیم.

ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

طراحی این ویلا ، الهام گرفته از فضای بیابانی و سنگلاخ اطراف آن و کوه‌های آتش‌فشانی است که اکنون به عنوان نمای ویلا دیده می‌شوند.

ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

شرکت سازنده از انواع متریال مانند چوب، آهن و بتن برای ساخت اسکلت و سقف این ساختمان استفاده کرده است.

ویژگی مهم این ساختمان که به گونه‌ای امضای طراح هم محسوب می‌شود، سقف شناور آن است که بخش زیرین آن، به طور کامل روی دیوارها قرار نمی‌گیرد و در برخی نقاط از لبه دیوار فاصله دارد. این طراحی الهام گرفته از سنگ‌های آتش‌فشانی این منطقه است.

ستاره صحرا، یک ویلای مدرن در دل بیابان

همانند اغلب ویلاهای طراحی شده مدرن، فضای نشیمن و پاسیوی بیرون ساختمان تقریباً با هم یکی هستند و تنها یک درب شیشه‌ای کشویی بزرگ، این دو فضا را از هم جدا می‌کند. به این ترتیب، ساکنان این خانه می‌توانند، شب‌های خنک تابستانی را در فضای بیرون سپری کنند و درعین‌حال همچنان در محیط خانه باشند.

جلوی پاسیو، یک استخر کوچک قرار دارد که هم برای آبتنی کوتاه عصرانه و هم برای خنک و مرطوب کردن فضای نشیمن در شب، کاربرد دارد.

فضای این نشیمن و پاسیو طوری طراحی شده که نمایی 180 درجه از کوهستان روبروی ویلا را می‌توان از پشت پنجره بزرگ ساختمان تماشا کرد.

استفاده از زمین اطراف ویلا به عنوان حیاط بکر و طبیعی، محل خوبی برای گردش و بازی بچه‌ها فراهم کرده است.

طبیعتاً در جایی مانند یک زمین بیابانی در آریزونا، چندان نگرانی بابت نورگیر ساختمان وجود ندارد و آفتاب مستقیم، نه تنها در داخل نشیمن، بلکه تا حیاط داخلی این ویلا نیز کشیده می‌شود.

ترکیب سیمان، شیشه و سنگ‌ در فضای خانه، محیط طبیعی این منطقه کوهستانی را با زیبایی یک طراحی ویلای مدرن در هم آمیخته است.

در داخل اتاق‌ها نیز پنل‌های سیمانی هم به عنوان پوشش و هم دیوار عمل می‌کنند.

در تمام خانه، فضای داخل و بیرون، تقریباً با هم ترکیب شده‌اند. مانند این حمام که با باز کردن درهای شیشه‌های آن، می‌تواند با فضای بیرون از خانه در ارتباط باشد.

طراحی ویلا همواره باید الهام‌بخش و متناسب با محیط پیرامون آن منطقه باشد. استفاده از نقشه‌های اختصاصی، این امکان را فراهم می‌کند تا ساختمانی کاملا مطابق نیاز‌ها و تصورات خودتان داشته باشید و این تنها با ایده‌های جدید، قابل انجام است. شرکت پادیر گستر پر از ایده‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر می‌خواهید تغییری در محل زندگی‌تان بدهید، ما را فراموش نکنید. ما همیشه منتظریم تا با ایده‌های خودمان، شما را شگفت‌زده کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

عکاسی توسط الکساندر ورتیکف  | معماری شرکت: Kendle Collaborative Design | معماران برجسته: Brent Kendle | طراح داخلی: دیوید مایکل میلر | معمار منظر: معماران چشم‌انداز GBtwo سازنده: ساخت ستاره صحرا

منبع: وبلاگ پادیر گستر

اخبار خارجی , ,
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *