خاک‌برداری و گودبرداری، چرا و چگونه انجام می‌شود؟

بهمن 29, 1396

خاک‌برداری و گودبرداری، چرا و چگونه انجام می‌شود؟

تصاویر این متن برگرفته از پروژه ویلایی مهرشهر هستند. درباره پروژه ویلایی مهرشهر در وب‌سایت پادیرگستر بیشتر بخوانید.

خاک‌برداری عبارت است از برداشت خاک‌های محوطه، گودبرداری پی ساختمان‌ها و محل ابنیه فنی تأسیسات، برداشت خاک از منابع قرضه با وسایل، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد تأیید تا تراز و رقوم‌های خواسته شده در نقشه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های دستگاه نظارت. به زبان ساده‌تر منظور از خاک‌برداری برداشت هرگونه مصالح و مواد خاکی ، مصالح قلوه سنگی، صرف نظر از جنس و کیفیت آن ها به منظور هم سطح کردن، شیب بندی و آماده نمودن محل پی ساختمان ها مطابق با خطوط و تراز موجود در نقشه های اجرایی و دستورالعمل های دستگاه نظارت صورت پذیرد.

خاک برداری

عملیات خاک برداری

شرکت پادیرگستر پروژه‌های تخریب، خاک‌ برداری و گودبرداری زیادی را تابحال به انجام رسانده است. قبل از انجام هرگونه عملیات تخریب و خاک‌برداری ، پیمانکار موظف است کروکی محل اجرای عملیات خاک‌برداری را دقیقاً با حضور نمایندگان دستگاه نظارت و کارفرما، برداشت و صورت مجلس نماید و قبل از شروع عملیات خاک‌برداری و با توجه به برنامه زمان‌بندی پروژه و نحوه اجرای کار، نوع و تعداد ماشین‌آلات خاک‌برداری را به تأیید دستگاه نظارت برساند، اجرای هرگونه عملیات خاک‌برداری بدون تأیید کلی و مرحله‌ای دستگاه نظارت، به‌هیچ‌وجه مجاز نیست.

خاک برداری

عملیات خاک برداری

شروع و تداوم عملیات خاک‌ برداری ، باید طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده به طور پیوسته ادامه یابد، به علاوه پس از انجام عملیات خاک‌برداری در هر قسمت، باید عملیات بعدی ساختمانی، بلافاصله آغاز و به ترتیب پیش‌بینی شده در برنامه زمانی ادامه یابد. تمامی مصالح مناسب حاصل از گودبرداری و خاک‌برداری ، باید پس از تأیید دستگاه نظارت و عنداللزوم پس از تأیید آزمایشگاه معتبر و مورد تأیید کارفرما به مصرف خاک‌ریزی‌ها برسد.

خاک برداری

عملیات خاک برداری

در بحث مدیریت پیمان پس از خاک‌برداری مصالح نامناسب، باید از محل کارگاه خارج و با نظر دستگاه نظارت در محل‌های مناسب تخلیه و به شکل موردقبول، پخش و رگلاژ شود. در صورت وجود آب‌های زیرزمینی یا آب‌های روان سطحی، عملیات خاک‌ برداری باید همواره با زه‌کشی و حفاظت بدنه و جدار گود، به شرح مندرج در این فصل، به طور هم‌زمان انجام گردد. دستگاه نظارت می‌تواند هنگام بارندگی شدید یا مواقع اضطراری به منظور حفاظت عملیات، کارهای اجرایی خاک‌برداری را متوقف نماید.

خاک برداری

تجهیزات گودبرداری: بیل‌های مکانیکی پرقدرت

اطلاعات کلی: بیل‌های پرقدرت عمدتاً برای گودبرداری در خاک و بار کردن آن به کامیون یا تریلی‌هایی که با تراکتور کشیده می‌شوند و یا تسمه‌های نقاله به کار می‌روند . این بیل‌ها قادر به گودبرداری در تمام انواع خاک‌ها به‌جز صخره سنگ‌ها بدون تخریب اولیه می‌باشند .

آموزشی
About شرکت پادیرگستر البرز

شرکت پادیرگستر البرز یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تخصصی برای انعقاد قراردادهای طراحی و اجرا و مدیریت پیمان می‌باشد که با اتکا به مهندسین تحصیل کرده و باتجربه خود، توانسته است گامی بلند در صنعت ساختمان استان البرز بردارد. جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02634472525 یا 09356607500 تماس گرفته یا به شناسه شرکت ساختمانی و مهندسی پادیرگستر البرز به آدرس t.me/padirgostaralborz پیام دهید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *