10 ایده برای برنامه‌ریزی مالی بازسازی خانه های قدیمی

آبان 3, 1401

10 ایده برای برنامه‌ریزی مالی بازسازی خانه های قدیمی

همان‌گونه که اکثر مردم می‌دانند بدون وجود یک برنامه ریزی معین و اصولی حتی ساده‌ترین کارها هم خیلی سریع با شکست مواجه می‌شوند. یک ضرب‌المثل قدیمی انگلیسی هست که می‌گوید « برنامه ریزی برای شکست یا شکست برای برنامه ریزی؟» و هرچند این یک ضرب‌المثل قدیمی است اما حتی با گذشت این همه زمان هنوز کاربرد داشته و اگر در یک مورد کاملاً صدق کند آن بازسازی خانه های قدیمی است.
برنامه ریزی به هیچ وجه آسان نبوده و تهیه یک برنامه اصولی و دقیق از جزییات یک پروژه پیچیده می تواند زمان بر و گاهی حتی گیج کننده باشد. به همین دلیل تلاش شده است دستورالعمل‌هایی که در ادامه آمده است اصول اولیه برای یک برنامه ریزی موفق را پوشش دهد تا این اطمینان حاصل شود که تا حد امکان پروژه نوسازی شما روان و بدون مشکل پیش رود:

10 نکته مهم برای بازسازی خانه های قدیمی با یک بودجه معین

اولویت بندی کنید

یک آشپزخانه مدرن و جدید ، یک زیرزمین مرتب برای وسایل اضافی یا حتی یک اتاق دنج و خصوصی ممکن است چیزهایی باشند که در بازسازی خانه خواهان آن باشید ، اما قبل از اقدام خوب به اطراف و دور و بر خود نگاه کنید .آیا بازسازی‌هایی ضرورت ری وجود دارد که خانه شما به آن نیاز داشته و ممکن است در صورت عدم توجه مشکلات ساختاری برای خانه شما به وجود آورد ؟
راه‌های مختلفی برای اطلاع از این بازسازی‌های ضروری و هم چنین درک این موضوع که آیا ایده‌های شما برای بازسازی قابل عملی شدن هست یا نه وجود دارد ، مانند درخواست کمک از تعمیرکاران حرفه‌ای در هر مورد یا استخدام یک  مهندس بازرس مستقل. در صورت انتخاب هرکدام از این موارد اطمینان حاصل کنید که تمام جوانب مانند صلاحیت‌ها ، خطاها ، دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها و … بررسی شده و گزارش کتبی دریافت کنید. در مرحله بعد است که می توانید این نتایج را با کارفرما خود درمیان بگذارید.

بدانید که چه چیزی را و چرا می‌خواهید

آیا این کار به سادگی رنگ آمیزی دیوارهای خانه است یا یک بازسازی پیچیده تر و اساسی تر مدنظر است؟ آیا به فکر فروش مجدد خانه خود با ارزش بیشتر هستید ( در این صورت باید به فکر یک آشپزخانه یا حمام جدید باشید) یا چنین فرضیه ای در معادلات شما جایی ندارد؟ چطور فضایی مدنظر دارید ، یک فضای نشیمن باز برای خانواده در حال گسترش خود ، یک فضای بیشتر برای تفریح و سرگرمی یا یک فضای کاربردی‌تر؟ آیا به دنبال یک خانه لوکس هستید یا صرفاً بازسازی را به خاطر عیب‌های موجود می‌خواهید؟ هدف و خواسته شما از بازسازی خانه های قدیمی هرچه که باشد مهم است که بدانید دقیقاً چه چیزی را و چرا می‌خواهید. پس چند طرح و نقشه بکشید. هم چنین استفاده از یک مدل سه بعدی از هدف نهایی می تواند کمک زیادی به شما بکند.

آیا برای بازسازی خود به مجوز و پروانه ساختمانی خاصی نیاز دارید؟

در اکثر شهرها و کشورها برای نوسازی و بازسازی خانه های قدیمی قوانین و محدودیت‌های خاصی وجود دارد که عدم توجه به آن‌ها قبل از تصمیم به شروع کار می تواند خسارات زیادی در آینده به همراه داشته باشد. مطالعه و تحقیق کرده و دقیقاً دریابید که چه چیزهایی نیاز است و بسته به حجم و نوع پروژه این نیازها می تواند شامل تولید نقشه‌های دقیق و زمان‌بندی بازرسی و ارسال درخواست و تاییدیه های لازم باشد و ممکن است چندین هفته به طول انجامد. مشورت با پیمانکار پروژه می تواند به شما در عبور از این مرحله مهم کمک کند.

یک بودجه معین به بازسازی خود تخصیص دهید

اگر پول وجود نداشت زندگی خیلی راحت‌تر بود ، با این حال پول وجود داشته و در انجام هر کاری نقشی اساسی را ایفا می‌کند.در مورد این که چقدر پول حاضرید برای بازسازی خود هزینه کنید و این مبلغ قرار است از چه منبعی تأمین شود خوب فکر کنید. به این فکر کنید که در طول بازسازی چه کارهایی را خودتان می توانید انجام دهید تا از این طریق در بودجه صرفه جویی کنید. هم چنین کمی بودجه مازاد برای احتیاط در نظر بگیرید زیرا ممکن در طول بازسازی با مشکلی جدید مواجه شوید ، هزینه‌ها بیشتر از تصورات شما باشد یا تصمیماتی بگیرید که در ابتدا جزو برنامه ریزی شما نبوده است.پس مهم است که پیش از هر کاری یک بودجه معین با منبع مشخص و برنامه ریزی شده داشته باشید.

در مورد زمان دقیق شروع بازسازی برنامه ریزی کنید

در مورد این که چه زمان و کی قصد شروع بازسازی را دارید خوب فکر کنید. اگر به هر قسمت از منزل در یک زمان خاص نیاز دارید ( مانند نیاز به اتاق مهمان در زمان مهمانی های تابستانه) احتمالاً تداخل بازسازی با این زمان خاص ایده زیاد جالبی نباشد. اگر تصمیم دارید قسمتی از هزینه بازسازی را نقداً پرداخت کنید بهتراست یک برنامه پس‌انداز سالانه تهیه و شروع به پس‌انداز کنید و بازسازی را در زمان مناسب آغاز کنید. به طور کلی این که بدانید کی و چگونه قرار است این بازسازی شروع و پایان یابد بسیار می تواند به شما در پیشبرد کارها کمک کند.

یک پیمانکار مناسب انتخاب کنید

اگر بخشی یا همه عملیات بازسازی برای شما پیچیده و خسته کننده است انتخاب یک پیمانکار مناسب برای بازسازی خانه های قدیمی بسیار کمک کننده و ضروری می‌باشد. کلید انتخاب یک پیمانکار خوب اعتماد است. آیا فکر می‌کنید که می توانید با چنین افرادی کار کرده و هرروز در منزل خود با آن‌ها روبرو شوید؟ آیا آن‌ها مهارت کافی برای انجام خواسته‌های شما به نحو احسن و در زمان تعیین شده را دارند؟ فقط حرف کافی نیست بلکه عمل هم نیاز است.

برای تماس با یک پیمانکار کاربلد با این شماره تماس بگیرید:  09121614235

منابع را بررسی کنید ، چندین جلسه بگذارید ، زیاد سؤال بپرسید ، در انتخاب پیمانکار با هزینه خیلی کم عجله نکنید چون ممکن است در آینده هزینه خیلی بیشتری را متحمل شوید. در نهایت هنگامی که تصمیم گرفتید با چه کسی کار کنید یک قرارداد کتبی و جامع ضروری است. قراردادی که در آن انتظارات طرفین از یکدیگر کاملاً مشخص باشد. این قرارداد رابطه بین شما و پیمانکارتان را مستحکم می‌کند و به شما برای ادامه مسیر آرامش می‌دهد. بدون وجود یک قرارداد رسمی هرگز وارد همکاری با پیمانکار نشوید چون ممکن است بعداً پشیمان شوید.

دانش خود را افزایش دهید

اگر قصد همکاری با یک پیمانکار را دارید کمی بیشتر تحقیق کنید. حتماً با افرادی که در گذشته چنین تجربه‌ای در خانه خود داشته‌اند مشورت کنید. کتاب بخوانید ، پرس و جو کنید، ممکن است حتی تصمیم بگیرید بخشی از کارها را خود انجام دهید. کمی دانش بیشتر به شما در کنترل موقعیت کمک می‌کند.

هنگام بازسازی خانه های قدیمی برای هر چیزی آماده باشید

برای دپو زباله‌های بازسازی یک مکان مناسب انتخاب کنید. تا حد امکان خود و خانواده‌تان را در طول بازسازی از منزل دور نگه دارید. زندگی روزمره در کنار یک پروژه بازسازی می تواند کثیف و پر هرج و مرج باشد. از دارایی های شخصی خود که در طول بازسازی هم چنان در منزل هستند محافظت کنید. ممکن است در مقطع خاصی از زمان بازسازی خدمات شهری مانند برق و … قطع باشد ، پس بهتر است این مقاطع زمانی را دانسته و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

انعطاف پذیر باشید

حتی بهترین ایده ها و جامع‌ترین برنامه‌ریزی‌ها هم ممکن است اشتباه بوده و دارای خطا باشند. به دلایل مختلفی شاید لازم باشد در برنامه خود تغییراتی ایجاد کنید ، و هرچه انعطاف پذیرتر باشید مدیریت این تغییرات و تصمیم‌گیری در زمان مناسب راحت‌تر است.

رابطه‌های قوی برقرار کنید

داشتن یک ارتباط مفید و مستمر با پیمانکار بسیار ضروری است. اجازه ندهید روابط شما خدشه دار و دچار اشکال شود. اگر از چیزی راضی نیستید کافی است به کارفرما اطلاع دهید. اگر در موردی خواسته شما انجام کار به روشی متفاوت است همان زمان خواسته خود را مطرح کنید زیرا ممکن است در آینده این کار بسیار برای شما گران تمام شود. وقت صرف کنید و این دستورالعمل‌های اساسی را دقیقاً مطالعه کنید. تحقیق کنید و از بسیاری از دام‌هایی که صاحب‌خانه‌هایی که بدون برنامه وارد بازسازی می‌شوند دچار آن می‌شوند مطلع شده و اجتناب کنید. حالا به جمله اول این مقاله برمی‌گردیم. برای شکست برنامه ریزی نکنید!

آموزشی, مطالب عمومی
About PadirAdmin

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *