طراحی ویلا در کرج با سبک‌های مختلف

مرداد 17, 1400

طراحی ویلا در کرج با سبک‌های مختلف

اگرچه طراحی ویلا در کرج بسیار مرسوم است، خیلی اوقات افراد زمان کافی برای طراحی ویلا را ندارند و سعی می‌کنند با گشتن بین گزینه‌های موجود در اطراف خود یا مکانی که می خواهند در آنجا ویلا بخرند، نزدیک‌ترین گزینه‌ به سلایق خود را پیدا کنند. اشکال این روش انتخاب این است که وقتی یک ویلای از پیش ساخته شده را پیدا می‌کنید، بسیاری از جنبه‌های آن مطابق علایق و نیاز‌های شما نیست. بهرحال افرادی که اقدام به طراحی و ساخت ویلا می‌کنند گزینه‌های دیگری را مد نظر داشته‌اند و اگر هم آن را برای خودشان نساخته باشند، به احتمال خیلی زیاد، سعی کرده‌اند تا ان را به گونه‌ای طراحی کنند که بیشترین بازده مالی را برایشان داشته باشد.

به همین دلیل طراحی ویلا و ساخت آن براساس سلیقه خودتان می‌تواند نه تنها در امکانات و قابلیت‌های آن موثر باشد، بلکه می‌تواند بازده مالی بیشتری برایتان به همراه بیاورد و به اصطلاح، ارزان‌تر برایتان تمام شود. البته به این شرط که از همان ابتدا یک گروه حرفه‌ای و کاربلد را انتخاب کنید که بتوانند هم در هنگام طراحی ویلا و نقشه آن و هم در هنگام اجرا و ساخت ویلا در کنارتان باشند و تمامی نکات را برای ساخت یک مکان امن و شیک و زیبا برای شما رعایت کنند.

به طور کلی ویلا‌ها ساختمان‌هایی هستند که از چهار طرف به سمت بیرون نما داشته باشند. از آنجا که در ایران، فضاهای شهری معمولا شلوغ و پر تردد هستند، اغلب ویلا‌ها در اطراف شهر‌ها ساخته می‌شوند تا علاوه بر آرامش بیشتر از هوای دلپذیرتری هم برخوردار باشند. اما خوشبختانه در ایران، امکان ساخت خانه‌های ویلایی در داخل شهرها نیز ممنوعیتی ندارد. در برخی از شهر‌های شلوغ دنیا، مانند توکیو، عملا امکان ساخت ویلا در داخل شهر وجود ندارد و شهروندان مجبورند که برای طراحی ویلا و ساخت خانه‌هایی با طراحی باز، به حومه شهر بروند.

مراحل طراحی و ساخت ویلا چیستند؟

اگر تصمیم به طراحی ویلا در کرج دارید باید در ابتدا از یک گروه نقشه‌کشی درخواست کنید تا به محل مورد نظر سر بزنند و یک نقشه‌بردار حرفه‌ای نقشه زمین ویلا را بردارد. با سفارش طراحی ویلا لاکچری به یک گروه نقشه‌کشی حرفه‌ای می‌توانید مطمئن باشید که تمامی مراحل ساخت و اجرای ویلا تحت نظارت خودتان انجام می‌شود و از کیفیت مصالحی که به کار می‌رود تا نحوه ساخت و اجرا، همگی تحت نظارت خودتان انجام خواهد شد. در برخی از شهر ها محدودیت‌هایی برای دریافت مجوز برای ساخت ویلا وجود دارد. اما خوشبختانه شرکت پادیر گستر در شهر‌هایی مانند کرج و تهران، سابقه طولانی ساخت و طراحی ویلا را داشته است و برای دریافت مجوز‌ها مشکل خاصی وجود نخواهد داشت و به راحتی قابل رفع و پیگیری است.

برای طراحی ویلا در کرج و ساخت آن، باید در ابتدا طرح‌ها و ایده‌های مختلف و مناسب منطقه مورد نظر را بررسی کنیم. بهرحال در برخی از مکان‌ها محدودیت‌هایی مانند جهت زمین و زیرساخت‌های موجود در منطقه و بافت اجتماعی منطقه می‌توانند روی طراحی ویلا و شکل نقشه موثر باشند. بعد از گفتگو و طراحی نقشه‌های اولیه و ارائه طرح‌های پیشنهادی، مهندس معمار ساختمان کار خود را آغاز کرده و بسته به اندازه و متراژ ساختمان، طراحی نقشه ویلا را آغاز می کند.
مواردی مانند جهت تابش نور و سبک ویلا و حیاط آن و همچنین مشرف بودن ساختمان‌های همسایه به سمت ویلا می‌تواند روی طراحی ویلا موثر باشد. در صورت تایید نقشه‌های پیشنهادی، مهندس عمران پیش‌بینی مواد و مصالح مورد نیاز و برآورد هزینه را به کارفرما ارائه می‌دهد تا بتواند هرچه سریع‌تر کار اجرای ویلا را آغاز کرد.

اما سوال اینجاست که طراحی ویلا با چه سبک‌هایی مورد علاقه کارفرماست؟

سبک‌های مرسوم طراحی ویلا در کرج

معمولا در طراحی ویلا از سه سبک عمده و رایج استفاده می‌شود:

سبک طراحی ویلای مدرن

سبک طراحی ویلای کلاسیک

سبک طراحی ویلای تلفیقی

طراحی ویلای کلاسیک

این سبک از طراحی در ایران طرفداران زیادی دارد. اصولا ویلا در کشور ما هم به عنوان جنبه کاربردی و هم به عنوان جنبه زیبایی شناسی مورد استفاده است. این سبک از ویلا که پادیرگستر در طراحی ویلای مهرشهر استفاده کرده است، برگرفته از کاخ‌ها و ساختمان‌های باستانی ایرانی یا کشور های دیگر ساخته می‌شود و در طراحی آن نظم و مققرات خاصی به چشم می‌خورد. تقارن و سازه‌های بلند یکی از مشخصات اصلی در طراحی این سبک از ویلا‌ها هستند و به دلیل سابقه ذهنی ما ایرانی‌ها از کاخ‌های مجلل شاه‌نشین همچنان بسیار مورد علاقه و توجه است. اگر به زندگی در خانه‌های کلاسیک و ویلا‌های شاه‌نشین علاقمند هستید احتمالا طراحی ویلای کلاسیک را بیشتر از سبک‌های دیگر می‌پسندید.

اصولا طراحی ویلا کلاسیک بر پایه تقارن هندسی است. به همین دلیل اغلب اجزا در این طراحی دارای تناسب معماری و جایگاه مخصوص به خودشان هستند. اصول سه گانه ایستایی، کارآیی و زیبایی در این سبک از طراحی ویلا بسیار منظم و قائده‌مند است و معمولا از فرم‌های خالص و حج‌های ساده در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. فرم‌های درهم پیچیده و حجم‌هایی که شکل مشخصی ندارند در این سبک از طراحی کمتر به چشم می‌خورند.

بیشتر کاخ‌های ایرانی که در شهر‌هایی مانند اصفهان و قزوین و کاشان و … به چشم می‌خورند دارای سبک‌های کلاسیک هستند و هنوز هم مورد توجه ما ایرانیان قرار دارند. آنقدر که بسیاری از آپارتمان‌هایی که در شهر های شلوغ ایران مانند کرج هم ساخته می‌شوند با پیروی از این سبک کلاسیک، دارای حجم‌های ساده و ستون‌های خالص و مشخص و البته تقارن هندسی و منظم هستند. بنابراین به جز طراحی ویلا در کرج، طراحی آپارتمان‌ها هم به سبک کلاسیک طرفداران زیادی دارد.

طراحی ویلا مدرن در کرج

اما برخلاف طراحی کلاسیک، طراحی ویلا به شیوه مدرن در کشور های دیگر طرفداران بیشتری دارد و برنامه‌هایی مانند خانه‌های رویایی با برادران اسکات که چند سالی است از شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور پخش می‌شود باعث شده تا علاقه مردم به این سبک از خانه‌ها و ویلاها نیز افزایش پیدا کند. در این سبک از طراحی، همه چیز براساس کاربرد آن طراحی شده و در نظر گرفته می‌شود و تقارن و نظم، در مقابل کارکرد یک بخشی از خانه از اهمیت کمتری برخوردار است.
طراحی‌های در هم تنیده و پیچیده مهم‌ترین مشخصه در این قبیل طراحی محسوب می‌شود و افرادی که به آن علاقه دارند ترجیح می‌دهند تا نقشه ویلا را براساس نیاز‌های خودشان طراحی کنند. به همین دلیل به ندرت می‌توانید دو ویلای مدرن را ببینید که شبیه هم باشند. اغلب این نقشه‌ها مینیمالیستی طراحی می‌شوند. یعنی طراحی ویلا علی‌رغم سادگی و زیبایی، صرفا کاربردی هستند.

از آنجا که این طراحی ها به خودی خود پیچیده هستند، در آنها از اشکال ساده‌ای مانند مکعب و مربع و مستطیل استفاده می‌شود تا به چشم ساده‌تر بیایند و برخلاف طراحی کلاسیک، از نقش و نگارهای پیچیده در آنها خبری نیست. این سبک از طراحی را می‌توان در لوگو‌های گرافیکی شرکت‌ها هم دید. از لوگو‌های پیچیده سال‌های دور تا امروز که برخی از لوگو‌ها تنها دارای چند خط هستند، دقیقا همین روند تغییر در طراحی را می‌بینیم.

کاربرد ویلا‌های مدرن چگونه است؟

طبیعتا به دلیل نوع طراحی، در این سبک از ویلاها هیچ بخشی بدون استفاده نیست و هر جزئی از نقشه، عملکرد خاص خودش را دارد. معماران اصطلاحا می‌گویند که در طراحی ویلای مدرن هیچ چیزی دورریز ندارد. به همین دلیل هم در این سبک از طراحی، در هر جزئی از نقشه از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود تا رضایت مشتری را فراهم کند.

به عنوان مثال برخلاف ویلاهای کلاسیک که در آنها از پنجره‌های کوچک و رنگی استفاده می‌شد، در طراحی ویلا بحث حریم خصوصی یا حفظ دما با پرده‌های مدرن تامین می‌شود و در عوض از پنجره‌های خیلی بزرگ و باز و حتی قدی استفاده می‌شود. حتی در برخی از طراحی‌ها می‌بینیم که از شیشه‌های یک طرفه استفاده می‌شود که نشان می‌دهد که بیشتر از زیبایی، بحث کاربرد انها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سبک طراحی ویلا تلفیقی

یکی از کامل‌ترین مثال‌ها برای این سبک طراحی ویلا در کرج، سبک ویلایی است که پادیر گستر در نظر آباد اجرا کرده است. سبکی که به درخواست مالک هم مدرن و هم کلاسیک است. مثلا در طبقه بالای این ویلا همه چیز مدرن و در طبقه پایین آن همه چیز کلاسیک طراحی شد. در این سبک، بسیاری از اجزا با هم ترکیب می‌شوند و در واقع نه به طور کامل کلاسیک و نه به طور کامل مدرن است.
حتی می‌بینیم که برخی از اجزای طراحی نمای داخلی هم با همین شیوه به صورت متعادل و ترکیبی از هر دو است. یعنی استفاده از مبلمان سلطنتی در کنار کاغذ دیواری‌های تک رنگ و مدرن.
این سبک هم طرفداران خاص خودش را دارد و ما همچنان مشتریان زیادی را داریم که با توجه به علاقه به هر دو سبک، طراحی ویلای تلفیقی را بیشتر می‌پسندند.

طراحی ویلای دوبلکس

این روز‌ها طراحی ویلاهای دوبلکس در کرج هم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. چون می‌توان در زمین‌هایی با نقشه‌های کوچک‌تر هم به راحتی آن را اجرا کرد و علاوه بر استفاده بهینه از زیر بنا و محوطه ویلا، چشم‌انداز بهتری را هم برای ساکنین فراهم می‌کند. در این نوع ویلا‌ها سقف‌های بلند‌تری طراحی می‌شود و ساختمان دارای دو طبقه جداگانه است که عملا در داخل خانه با هم یکی هستند. به دلیل استفاده از چنین سقف‌های بلندی، مصرف انرژی در این ساختمان ها بیشتر است و معمولا برای ساختمان‌هایی با سقف خیلی بلند، مانند پروژه ویلایی مهرشهر که دارای سقفی با ارتفاع “19 متر” و چند طبقه روی همدیگر بود، نیاز به سیستم‌های تهویه خاص وجود دارد تا بتواند گرمای موجود در خانه را به صورت طبیعی و یکسان بین طبقات مختلف پخش کند. این طبک از خانه‌ها برای کسانی که می‌خواهند یک طراحی ویلای اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشند چندان مناسب نیست.

ساخت آبنما در طراحی ویلای مدرن

برخلاف ویلاهای کلاسیک که معمولا دارای استخر هستند، در طراحی ویلاهای مدرن در کرج مانند ویلای آقای ترابی هم بیشتر از آبنما در طراحی محوطه استفاده می‌شود. البته حتی اگر خود ویلا هم دارای استخر باشد، باز هم وجود آبنما باعث می‌شود تا فضایی دلچسب و زیبا در محوطه ایجاد شود که نه تنها برای بازی کودکان خطری ندارد، بلکه فضایی رویایی را برای گذراندن یک روز دلپذیر در کنار خانواده فراهم می کند.

خانواده هایی که چندین کودک دارند، باید بدانند که کودک در فضای ویلا به محدوده ای برای بازی نیاز پیدا خواهد کرد; و این محدوده نمی تواند فضایی با امنیت کم یا استخری بزرگ باشد. استخر بزرگ در فضای خارجی ویلا می تواند برای کودکان دردسر ساز و یا باعث خفگی آنها شود. بنابراین باید در نظر گرفت که برای ایجاد زیباسازی در محوطه خارجی ویلا، و همچنین بازی کودکان، می توانید با طراحی آبنمایی کم عمق این نیاز را برطرف کرده; و طراحی محوطه ویلا را منحصر به فرد نمایید.

با در نظر گرفتن فضاهایی چون استخر، سونا، جکوزی، محوطه سازی می توان یک ویلای کاملاً شیک و مجهز را به وجود آورد. امروزه توجه بسیاری به ویلا سازی در حومه شهرها جلب شده است و استقبال فراوانی از آن می شود تا مکانی مملو از سکوت و زیبایی را برای کسب آرامش و استراحت خود به وجود بیاورند.

در این میان می توان طراحی حیاط و محوطه ویلا و طراحی ویلا در کرج را نیز آغاز نمود. طراحی و ساخت ویلا در کرج با توجه به شرایط اقلیمی خاص منطقه صورت می پذیرد، در واقع نوع معماری و دکوراسیون داخلی ویلا بر اساس موقعیت جغرافیایی تعیین خواهد شد. در طراحی ویلای دوبلکس، دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای باشد تا علاوه بر راحتی، از فضای مازاد طبقات بهره کافی را ببریم.

در واقع دکوراسیون داخلی ویلا نیاز به ذوق و سلیقه طراح معمار دارد. در طراحی ویلا باید تناسب بین فضاهای خارجی و دکوراسیون داخلی ویلا رعایت شود. مجموعه رنگ های به کار برده شده در طراحی ویلا می بایست یک تصویر به هم پیوسته را نمایش دهند.

طراحی نمای ویلا

در طراحی ویلا باید به دنبال خلق یک کلیت هماهنگ به وسیله تناسب خوب پنجره ها، بازشوهای در، سایبان و محدوده سقف ها، سازه عمودی و افقی، مصالح، رنگ، عناصر تزیینی باشیم. در طراحی نمای ویلا، ترکیبات حجمی و بازی با نور و سایه، خلاقیت زیادی را طلب می کند. تقویت تنوع مطلوب و افزایش جذابیت بصری از طریق تنظیم دقیق وزن های عمودی و افقی در نما با استفاده از ترکیبات حجمی برای دستیابی به تناسبات مطلوب، تعادل، وضوح، ریتم و غیره از معیار های زیبایی شناسی برای طراحی نمای ویلا می باشند.

ارتباط پلان ویلا با سازه و طراحی ویلا

فرانک لوید رایت، پلان ویلا را روح پیشگویی ساختمان می داند و لوکوربوزیه، پلان را نقطه شروع هر بنا می داند که برنامه ی یک بنا در گرو آن است. بنابراین، طراحی نمای ویلا را نباید امری جدا از طراحی پلان ویلا و مرحله ی آخر ساخت ویلا دانست، بلکه طراحی آن باید از ابتدا بخشی از فرآیند طراحی قلمداد شود.

نتیجه این خواهد بود که احجام پیش آمده و فرورفته در نما به عنوان الحاقی، تصنعی و غیر اصیل بر نمای ویلا در نخواهد آمد و با کل پیکره ی ویلا در ارتباط قرار خواهند گرفت. استفاده از عوامل پشتیبانی کننده در نمود مطلوب تر بنا همچون نورپردازی، رنگ و مصالح مناسب می تواند در درک مطلوبتر ترکیبات حجمی نمای ویلا موثر واقع شود.

طراحی و ساخت تخصصی و حرفه ای ویلا و باغ ویلا در سبکهای مدرن و کلاسیک با استفاده از زبده ترین مهندسین طراح و آرشیتکت شامل مراحل:

مشاوره طراحی ویلا در کرج

شرکت پادیر گستر با کادری مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره ای در امر ساخت و ساز ساختمان و طراحی و ساخت ویلا در کرج بوده و با ارائه الگوهای مختلف در طراحی سازه معماری با کمترین زمان اجرا شما را در انتخاب تصمیم صحیح یاری می نماید.

طراحی پروژه ویلایی در کرج

الگوی معماری و طراحی ویلا در کرج بر اساس اقلیم و فرهنگ منطقه البرز و نیاز کارفرما انجام شده و بر همین اساس طراحی سازه ویلا با در نظر گرفتن سیستم سازه ای مناسب، سبک، مقاوم و اقتصادی انجام می پذیرد.

ارائه دفترچه و مشخصات فنی ساختمان

این دفترچه شامل تمامی محاسبات انجام گرفته و شیوه طراحی سازه باغ و ویلا مطابق با مقررات ملی ساختمان بوده که در اختیار کارفرما قرار می گیرد.

اجرای پروژه ویلایی در کرج

پادیر گستر با استفاده از تیم اجرایی متخصص و آموزش دیده و با استفاده از تجهیزات اجرایی و در کوتاهترین زمان ممکن و در نظر گرفتن ایمنی در ساخت ویلا از ابتدا تا انتهای پروژه با افتخار همراه شماست.

همین امروز با ما تماس بگیرید: 09121614235 یا به اینستاگرام پادیرگستر سر بزنید.

شرکت پادیر گستر با سابقه‌ای نزدیک به 15 سال در صنعت ساختمان و معماری، افتخار دارد تا رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند. با ما در تماس باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

طراحی داخلی, طراحی نقشه ویلا, مطالب عمومی , ,
About PadirAdmin

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *